Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Iris Dittmar - WaarBenJij.nu Australie - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Iris Dittmar - WaarBenJij.nu

Australie

Door: Iris Dittmar

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 September 2016 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

Hier even een update Vanuit Australie. Ondertussen hebben wij al heel veel gezien en gegaan, nu alweer bijna 2 weken in Australie. Gestart in Cairns, de tweeds dag gelijk maar op een tour naar het Great Barrier Reef. Leuk hoor zo een boot tour waarbij de halve boot kotsend op het achterdek staat. Eenmaal daar wel super leuk, eerst gestart met een duikles en daarna de rest van de middag gesnorkeld. Super mooie verschillende vissen, koraal stelt daar niet veel meer voor.
Dag erop uitje naar dangerous rainforest. Ook heel leuk, eerst naar de aboriginals, zwemmen in de rivier, door het regenwoud lopen, boottocht om de krokodillen te spotten en het is te proeven wat gemaakt is met producten uit de rainforest. Al met al een prima dag je en een hoop te zien. Ook van die heel grote vieze spinnen.
Op dag 4 moesten wij toch weer verder, met de greyhound naar mission beach, onze eigen ping pong wedstrijd bedacht en dit de hele avond gespeeld. Dag erop stond een dagje strand gepland, alleen was het daar het weer niet voor. Boden ons een mooie wandeling aan van ongeveer een uur. 4,5 uur verder kwamen wij terug bij het hostel.
Gauw door naar de volgende plaats, Townsville voor 1 nachtje om sochtends vroeg de ferry naar magnetic island te pakken. Heel gaaf daar, eerst maar even de was doen, sta je dat op te hangen buiten, springt er in eens een kangaroo voorbij. Daarna onze koala tour gegaan, je mag dan gelijk op de foto met een Vogel, krokodil, hagedis, slang en uiteraard de koala. Super zacht zijn ze en ruiken naar eucalyptus.
Volgende dag in magnetic island even de walabies eten geven en op zoek naar de juiste plek om te snorkelen. Hadden we eindelijk de juiste plaats gevonden, viel het mega tegen en was er vrij weinig te zien. Hopelijk wordt de dag erna beter, dat was ze zeker het geval. Paardrijden, dat werd een prive ritje. Fantastisch. Met paard en al door de zee, super gaaf en een Wilde koala gespot.
Met de ferry terug naar Townsville, zwemt er een walvis mee. Door naar Airlie beach om 2 dagen/2 nachten te gaan zeilen bij the whitsundays. Echt super mooi allemaal en erg gezellig. Lekker 2 dagen op het water vertoeven en naar whitehaven beach. Prachtig en heel zacht zand. Op verschillende plekken wezen snorkelen en hier was het koraal stukken mooier.

Nu weer terug in Airlie beach en kijken voor onze volgende avonturen. Eerst vanavond maar even afterpartyen met ons boot gezelschap.

Jullie horen snel weer van mij.
Liefs

• 16 September 2016 - 09:50

Jo-Anne:

Wat een avonturen al gehad zeg. En nog maar 2 weken daar!!

Hartstikke leuk voor jullie, ik wil snel over meer avonturen lezen.

Liefs,
    Jo-Anne

• 16 September 2016 - 10:21

Danielle:

Leuk om je verhaal te lezen wat een avontuur

• 16 September 2016 - 17:38

Woudy:

Heey iris wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
    En dan zijn jullie nog maar 2 weken weg.
    En ook hele leuke foto's allemaal.
    Lekker genieten samen.
    Dikke kuzz

• 16 September 2016 - 18:37

Jos:

Hoi Iris, wat fantastisch dat jullie het zo naar het zin hebben. Veel te doen en te zien, andere mensen ontmoeten en genieten. Hier een daar een spinnetje of een slangetje, veel andere dieren en prachtige natuur om van te genieten. Dit beloofd veel voor wat nog moet komen. Geniet er van. Veel liefs vanaf Kefalonia pap en Ingrid

• 19 September 2016 - 11:18

Jan: