Van dorp naar grote stad en door naar de woestijn. - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Iris Dittmar - WaarBenJij.nu Van dorp naar grote stad en door naar de woestijn. - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Iris Dittmar - WaarBenJij.nu

Van dorp naar grote stad en door naar de woestijn.

Door: Iris Dittmar

Blijf op de hoogte en volg Iris

29 Oktober 2016 | Australië, Alice Springs

Hallo allemaal,

Hier weer een update vanuit Australie. Ondertussen zijn wij alweer ruim over de helft van onze reis en hebben we nog maar een paar weken over. Tijd gaat super snel, maar wat hebben wij al een hoop gezien en gedaan! In surfers Paradise heerlijk paar dagen van de zon genoten aan het strand, met aan ene kant de zee andere kan de skyline! Middagje wezen kayakken met zonsondergang, wezen sup boarden! Heerlijk 2 uur op het water staan peddelen en was super mooi weer. Gelijk surf houding geoefend is nog best lastig haha! Smiddags potje minigolf gespeeld en is er savonds voor ons gekookt, ideaal!
Daarna opweg gegaan naar Byron, waar wij de 2e avond bbq hadden vanuit het hostel, super gezellig! Zijn dagje naar nimbin geweest, hippie dorpje, alleen was er weinig te doen en regende het bijna de hele dag. Verder heerlijk paar daagjes op het strand gelegen. Wel bijzonder we liepen de zee in en 5 meter verder zwom een dolfijn!
Na byron doorgegaan naar het Surfcamp, waar wij iedere avond heerlijk kampvuurtje hadden. 2x per dag surfen, eerste paar dagen was dat best leuk, totdat de stroming en wind steeds sterker werd, toen was ik voor me gevoel meer met me surfboard aan het terug lopen dan poging tot surfen te doen. Na het Surfcamp door naar Sydney met de trein, toch nog even 9 uur onderweg! Savonds afgesproken met mensen die we in Byron ontmoet hadden en gezellig mee gegeten. Veel gezien en gedaan in Sydney, naar het opera house en de harbour bridge. The tower eye in geweest om over de stad te kijken, later ook vanaf de toren van de harbour bridge dit gedaan, was veel mooier! Wandeling gemaakt van coogee naar bondi langs de kust. Met de Ferry naar manly beach, zonder echte reden maar was uiteindelijk super leuk en mooi strand.
Op onze laatste dag in Sydney naar de AirPort gegaan om te vliegen naar Alice springs! 3 uur vliegen en waren in het midden van Australie! De volgende dag op pad gegaan richting Uluru /Ayers rock! Mega grote rots maar wel super gaat om te zien! Wandeling om de rots gemaakt, savonds de zonsondergang bekeken en geslapen in een swag onder de sterren(zie foto). Weer vroeg op om zonsopgang te bekijken en daarna naar Kata Tjuta voor een wandeling door de valley of the wind. Savond lekker bij kampvuurtje gezeten. En op de laatste dag naar kings canyon geweest voor een wandeling! Super mooi om te zien allemaal! Jullie horen weer de nieuwe verhalen! Liefs

• 29 Oktober 2016 - 09:34

Trudy:

wat heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben, en de tijd gaat zo vlug, veel plezier nog de laatste weken

• 30 Oktober 2016 - 14:32

Jo-Anne:

Lieve Iris,

Je doet hetzelfde als Mirjam, en toch een ander verslag. Grappig. Maar wat een geweldige reis maken jullie. Ik vind de verslagen super leuk om te lezen, dus blijf het vooral doen. Heel veel plezier met de camperreis.

Xxx