Laatste weekje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Iris Dittmar - WaarBenJij.nu Laatste weekje - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Iris Dittmar - WaarBenJij.nu

Laatste weekje

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

18 November 2016 | Australië, Melbourne

Hoi iedereen,

Hier weer even een update vanuit Australie, na de outback in Alice springs zijn wij terug gevlogen naar Sydney, waar we 1 nachtje in het hostel verbleven. De dag daarna zijn wij onze Jucy camper op gaan halen, ook wel Sjaakie genoemd. We zijn vanuit Sydney naar de Blue Mountains gaan rijden, waar wij 2 nachten bleven. Na deze rit heerlijk op de camping kunnen genieten van de zon, totdat deze onder ging toen werd t pas echt koud, leek wel of we in Nederland waren. Het was 's nachts maar 3 graden dus dat was behoorlijk koud in ons campertje. De tweede dag zijn we gaan wandelen in de blue mountains, naar the three sisters en smiddags naar verschillende uitkijk punten gereden, super mooi om te zien! Moesten natuurlijk ook even boodschappen gedaan worden en ik zei tegen Mir, ik ga dikke sokken kopen, mij te koud. Mir vond het maar niks en een belachelijk plan, ze roept tot op de dag van vandaag nog steeds wat ben ik blij met deze sokken!
Na de Blue mountains zijn we naar Canberra gereden, als je er dan toch bent moet je toch even de hoofdstad bezoeken. We sliepen dit keer niet op een camping maar op de parkeerplaats bij het hostel waar we van de faciliteiten gebruik konden maken. Er was vrij weinig bijzonders te doen in deze stad, dus zijn we maar naar het parlements huis geweest, botanic Gardens, uitzicht punt en het oorlogsmuseum. De dag erop zijn we maar weer snel doorgereden. We gingen op weg naar Adelaide, dat was in totaal zo een 1200 km ongeveer, dus dat werd 2 dagen door gassen, aangezien er ook weinig te zien was, hele lange rechte wegen, waar je heel af en toe is iemand tegen komt. We deden een tussen stop in Balranald, dan hadden we het grootste gedeelte alvast maar gehad. Daar aangekomen werden we belaagd door muggen, dus daar zaten we savonds bloedheet in de camper zonder WiFi, dat werd maar even kaarten, op muggen jacht en vroeg slapen, alles ingesprayd onder de muggenspul, niet dat erg veel geholpen had ik zat de dag erna alsnog helemaal onder. We zijn maar heel snel weer op weg gegaan en waren aan t einde van de middag in Adelaide! In Adelaide bleven we 4 nachten en hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Beetje geshopt en dat was t eigenlijk ook wel. Sjaakie moest ook nog naar de garage want onze band was leeg, ze vertelde ons dat die niet zomaar leeg was, maar dat iemand de band waarschijnlijk opzettelijk leeg had laten lopen. We hadden wel hele goede service, want voor t ongemak kregen we wel 2 camping stoeltjes gratis te leen. We zijn nog een avond uit eten geweest met de oom en tante van Rebecca, super gezellig!
Toen ging ons avontuur beginnen aan de Great ocean Road. Vanuit adelaide zijn we naar Robe gereden, plaatsje aan de kust, hier hadden we een camping gevonden voor 1 nachtje! Smiddags zijn we naar het strand gereden en uitzichtpunt, hier was het al super mooi en dan moest het nog gaan beginnen! Na Robe zijn we naar the Grampians gereden, weer een stukje het binnenland in! Diezelfde middag zijn we naar de Mac Kenzie falls gereden, super mooie waterval! We vonden het toen wel mooi geweest en zijn terug gegaan naar de camping om heerlijk in het zonnetje met een biertje te zitten! We hadden een veld vol Kangaroos, ik denk dat die onze Heineken ook erg lekker vonden, want ze kwamen in eens op ons afgesprongen, toen waren ze niet meer zo schattig als in de dierentuin;). Dag erna nog naar verschillende uitzichtpunten gereden, even van de zon genoten, tot dat het weer omsloeg in regen en onweer, wat de hele nacht door ging. Gelukkig zaten we droog in de camper en hadden we Netflix, ideaal!
Sochtends was het gelukkig weer even droog, maar dat duurde niet lang, we gingen op weg naar Warrnambool, om verder te kunnen op de Great ocean Road! Ik ben smiddags de stad nog even in gelopen, hoewel bijna alles al dicht was zaterdag middag om 3 uur maar goed! Ik was net op tijd terug, want het bleef niet heel lang droog, hier heeft het ook de hele avond geregend. De dagen erna werd het er niet beter op, het bleef regenen en waaien. We gingen toch maar starten aan de Great ocean Road want de voorspellingen werden er niet beter op helaas. Zijn op alle uitzicht punten gestopt en ondanks het weer was het alsnog wel heel erg mooi. We hebben er maar het beste van gemaakt en we konden er gelukkig wel om lachen dus uiteindelijk hebben we een prima dag gehad. Zijn in Apollo bay gestopt voor een overnachting, gelukkig was het er maar 1, want dit was amper nog een camping te noemen. Het was vooral allemaal een oude bende maar goed, we konden slapen! Ik presteerde het zelfs nog om vanuit de douche te verdwalen op de camping en was Sjaakie kwijt. Uiteindelijk belandde ik bij de receptie en kon nu de weg wel terug vinden. Dag daarna doorgereden, het weer was nog niet best maar het was droog en we konden gelukkig een stuk verder kijken! Dit kwam mooi uit want deze laatste stukken was echt langs de kustlijn. Gestopt in Lorne voor een bakkie koffie en uitzicht punt bekijken uiteraard en weer verder gereden. Uiteindelijk zijn we gelijk door gereden naar Melbourne waar we tot maandag op de camping staan! Beetje de stad wezen verkennen en 2 dagen heerlijk liggen bakken want in eens was het weer 29 graden! Maandag gaan we Sjaakie weer inleveren en slapen we de laatste nachtjes in een hostel. Vrijdag vliegen we alweer naar huis en zit ons avontuur erop helaas. Dus gaan nog even extra genieten van onze laatste dagen in Melbourne.

Liefs Iris

• 22 November 2016 - 08:20

Jo-Anne:

Jullie hebben echt een geweldige reis gehad. Dat neem je je hele leven mee. Leuk ook dat jullie bij Rob en Lyn zijn geweest. In juli komt Rob weer naar Nederland, dan kom je hem maar even gedag zeggen. Geniet nog van je laatste dagen!!

Xxx Jo-Anne